Specjalista ds. kadr i płac – na czym polega ten zawód?

Już samo określenie „specjalista” w nazwie stanowiska pracy budzi swego rodzaju respekt. A na czym dokładnie polega ta praca? Specjalista ds. kadr i płac - czym się zajmuje?

Jak już sama nazwa profesji sugeruje, głównym obszarem działań tego specjalisty są kadry i płace. Jego zadania koncentrują się na pełnej obsłudze kadrowej oraz rozliczaniu zarobków pracowników firmy, w której jest zatrudniony. Bierze udział w rekrutacjach, prowadzi dokumentację pracowniczą. Odpowiada za nawiązanie i rozwiązanie stosunku pracy. Rozlicza czas pracy i urlopów. Prowadzi listę płac. Ustala podstawy wymiaru zasiłku chorobowego. Oblicza wynagrodzenia z tytułu umów cywilno-prawnych.

W zawodzie tym niezbędna jest znajomość zagadnień prawa pracy, chociażby tych dotyczących urlopów, wynagrodzeń, rekrutacji, dokumentów, obowiązków pracownika i pracodawcy, odpowiedzialności pracownika i pracodawcy, bezpieczeństwa i higieny pracy, nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, rozliczeń publiczno-prawnych.

Osoba pretendująca na stanowisko specjalisty ds. kadr i płac powinna mieć wykształcenie co najmniej średnie, choć preferowane jest oczywiście wyższe, najlepiej kierunkowe. Dobrze widziane są tez różnego typu kursy i szkolenia z tej dziedziny.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Praca. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.