Walentynkowy marketing

Walentynki co roku są okazją do wprowadzenia na rynek limitowanych wersji produktów. Liczy się nowa szata graficzna czy kształt opakowania czy gratisowy gadżet – najlepiej z motywem serduszka. Święto staje się prawdziwym wyzwaniem także dla speców od marketingu – nie wystarczy już okazjonalny spot reklamowy, teraz potrzebna jest już wielka walentynkowa akcja.

Stworzenie oryginalnej formy promocji związanej ze świętem zakochanych to niełatwa praca. Kraków jest jednak przykładem bardzo udanej tego typu akcji. Frugo zaprosiło mieszkańców do wspólnego ułożenia z butelek różowego napoju wielkiego serca. Wybrano oczywiście najlepsze możliwe miejsce – krakowski Rynek Główny. Wykonano je z 50 tysięcy butelek, dzieło niewątpliwie robiło więc wrażenie.

W największych polskich miastach odbyła się także akcja innego producenta napojów – marki Tymbark. 14 lutego na ulice Warszawy, Wrocławia, Krakowa i Poznania wkroczyły znane zielone kapsle, tym razem w formie magnesów, układanych w walentynkowe wzory. Promocja odbyła się pod hasłem „weź ze sobą kapsla”, zachęcającym zakochanych do dzielenia się tymi gadżetami – oczywiście z miłosnym akcentem. Akcja cieszyła się sporym zainteresowaniem, wygląda więc na to, że 100 tysięcy kapselków zdało egzamin.

Kiedy co roku z początkiem lutego zalewają nas czerwone serduszka, a wszystko reklamowane jest tak samo – nie zwracamy już uwagi na markę produktu. Recepta jest więc prosta – aby zdobyć serca konsumentów trzeba stawiać na kreatywność.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Firmy, Programy i kampanie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Możliwość komentowania jest wyłączona.