Twórcy reklam nie przepuszczą żadnej okazji, by skusić potencjalnego nabywcę rewelacyjnym ofertami, szokującymi cenami, propozycjami nie do odrzucenia. Czas przedświąteczny to dla branży reklamowej okres szczególny i to, bynajmniej, nie z tego samego powodu, co dla większości społeczeństwa.
Reklamodawcy w czasie poprzedzającym Święta nastawiają się na lepszą sprzedaż towarów. Wiadomo przecież, że potrzeba nie tylko większego asortymentu zakupów typowo spożywczych. Poszukiwane są także towary nadające się na prezent, a z tego typu zakupami zawsze jest spory kłopot. Twórcom reklam nie pozostaje zatem nic innego, jak wymyślenie najlepszych form zachęty do zakupu takiej, a nie innej rzeczy.
Okres świąteczny w sklepach zaczyna się o wiele szybciej niż standardowy czas oczekiwania na Boże Narodzenie. Choinki, lampki, anioły, gwiazdy betlejemskie i inne dekoracje możemy czasem zobaczyć już w połowie listopada. Powszechne stało się też wydawanie sklepowych gazetek ze świątecznymi okładkami i całym mnóstwem „rewelacyjnych i niepowtarzalnych okazji świątecznych”. Jest w czym wybierać, jest nad czym się zastanawiać. Rolą, a zarazem najistotniejszym zdaniem specjalistów od reklamy jest przekonanie potencjalnych nabywców do zakupu tego właśnie konkretnego towaru.
Techniki przekonywania i perswazji są różnorodne i rozmaite. Promocyjne ceny, dodatkowe gadżety, bonusy, gratis. Czasem idzie się w innym kierunku, stawiając na jakość, markę, zaufanie, przywiązanie do tradycji.
Rodzaj i wybór najbardziej preferowanej techniki zależy od targetu – jego potrzeb, zainteresowań, przyzwyczajeń. Ważne, by znaleźć tę właściwą opcję i perfekcyjnie ją wykorzystać.