Reklama na portalach społecznościowych

Internet stał się w dzisiejszych czasach największym i najczęściej używanym źródłem wiedzy i informacji. Ostatnio szał robią wielkie portale społecznościowe, na których życie towarzyskie wprost kwitnie. Wiele osób upatruje w nich wielki potencjał także w sferze reklamy i promocji.

Nasze zakorzenienie w wirtulnej rzeczywistości jest nieraz tak silne, że niektórzy są święcie przekonani, iż „Nasza klasa” Tadeusza Słobodzianka, dramat dopiero co nagrodzony literacką nagrodą Nike, jest podręcznikiem obsługi tego portalu społecznościowego. Rzeczywistość przenosi się do sieci, zaczyna panować powszechne pzekonanie, że jśli nie ma kogoś w internecie, to ten ktoś po prostu nie istnieje. Najbardziej interesuje nas kto z kim zawarł znajomość, co kto „lubi”, klikając podniesiony kciuk, jakie są wyniki quizu koleżanki i ile kolega zebrał truskawek na wirtualnej farmie. Są tacy, którzy na naszej-klasie czy facebooku siedzą dniami i nocami – czytając i dzieląc się swoimi emocjami, komentując.

Marketingowcy dostrzegli w tym fenomenie znakomitą okazję, by wypromować firmy, marki, usługę czy produkt. Obok realnych kont osobistych, można zakładać także konta fikcyjne – zespołów muzycznych, organizacji i instytucji, firmy, wydarzeń. Czasem nie trzeba nawet zbytnio się natrudzić, by dotrzeć do potencjalnych odbiorców – w wielu przypadkach znajdą sami to, co lubią, a w innych – zadziała marketing szeptany. Portale społecznościowe zresztą świetnie nadają się do jego propagowania – wystarczy komentarz, wiadomość, link, a reszta już dalej toczy się sama.

Firmy bardzo często organizują konkursy, w których głównym zadaniem uczestników jest poinformować w celu wygranej jak największą ilość znajomych o tym, że bierze się udział w takiej czy innej akcji. Czasem podaje się nawet gotowe treści komentarzy, które należy zostawić na swoim profilu. Ma to ogromną zaletę – wpisy w profilu danej osoby widzą wszyscy jej znajomi, co pozwala na dotarcie do olbrzymiej ilości użytkowników.

Reklama na portalach społecznościowych sprawia wrażenie nienachalnej – w końcu w akcje konkursowe czy promocyjne włączają się tylko ci, którzy chcą. Jednak jest to tylko wrażenie – w istocie rzeczy jesteśmy bowiem bombardowani informacjami, że nasz znajomy właśnie wziął udział w tym czy owym. Oznacza to jednak, że reklama w tym miejscu sprawdza się skutecznie, skoro dociera do nas nawet mimo woli.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Internet, Reklama. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz