Ulotka wyborcza

Start w wyborach to nie tylko decyzja o tym, że chce się wziąć w nich udział, ale też przygotowanie kampanii, strategii wyborczej, materiałów promocyjnych. Wśród tych ostatnich wskazać można wiele środków promocji: wywiady, lokalne media, publikacje prasowe, portale społecznościowe, billboardy, a także wciąż aktualne ulotki. To chyba nadal najczęstsza forma promocji kandydata. Co powinna zawierać?

Najważniejszy element takiej ulotki to zdjęcie. Ludzie chcą wiedzieć kto ich reprezentuje, a jedną z podstaw tej wiedzy jest zwizualizowanie sylwetki przyszłego samorządowca. Najlepiej „sprawdzają” się zdjęcia ukazujące wyraźnie twarz, a przede wszystkim oczy. W końcu nie bez przyczyny mówi się, że w oczach właśnie można wyczytać prawdę o człowieku.

Kolejna istotna część ulotki to hasło wyborcze. Powinno być zapisane wyraźnie, prostą, zwyczajną czcionką, nie rażącą zbytnią ilością ozdobników. Kolor czcionki musi być dostosowany do tła – nie może rażąco z nim kontrastować, ale też litery nie powinny się zlewać.

Co do samych kolorów, to najlepiej postawić na barwy ojczyste, barwy jednostki samorządu terytorialnego albo partii, z ramienia której startuje się w wyborach. Nie należy też zapominać o umieszczeniu loga charakteryzującego tę partię.

Jeśli ulotka ma postać bardziej rozbudowaną, trzeba w niej zawrzeć krótki zarys sylwetki kandydata oraz program wyborczy. Wyborcy zapewne będą chcieli wiedzieć, jakie wykształcenie zdobyła osoba, która ma reprezentować ich interesy, czym się zajmuje, czy ma rodzinę. Niezwykle istotne jest też wskazanie tego, dlaczego kandydat zdecydował się na udział w wyborach oraz co zamierza zrobić dla lokalnej wspólnoty, jakie wytyczy cele swojego przyszłego działania, na czym się będzie opierał i jakich podstaw trzymał.

Dobra ulotka to jedna z podstaw sukcesu wyborczego. Ludzie na ogół chcą wiedzieć, kto kandyduje, stąd też wszelkie formy wyborczej promocji cieszą się popularnością i zainteresowaniem. Dlatego też trzeba pilnować, by nie przytłoczyć adresatów ulotki formą i treścią. Tutaj, jak i zresztą w wielu innych przypadkach, liczy się przede wszystkim zawartość i rzetelność przekazu, a nie niczego nie wnoszące ozdobniki

Ten wpis został opublikowany w kategorii Programy i kampanie, Reklama. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz