„Serialowa” reklama

To, że coraz częściej różne produkty czy usługi reklamowane są przez znanych aktorów, prezenterów albo innych jeszcze ludzi mediów, nikogo już chyba nie dziwi. Na porządku dziennym jest to, że aktora, którego grę dopiero co oglądaliśmy w serialu, widzimy za chwilę w bloku reklamowym. Praktyka taka jest całkiem zasadna – w końcu odbiorcy często utożsamiają się ze sławnymi osobami i odgrywanymi przez nich rolami, a skoro tak, to na pewno chętniej też kupią produkt sygnowany przez swojego ulubionego aktora.

Od dłuższego czasu możemy zaobserwować jednak jeszcze jedną tendencję związaną z pewnego rodzaju zazębianiem się i przenikaniem świata reklamy ze światem seriali. Zapewne większość odbiorców tego typu propozycji telewizyjnych zauważyło, że w trakcie filmu na stołach bohaterów pojawia się konkretny produkt jednej marki, w dialogach przewija się nazwa jakiegoś rzeczywiście istniejącego banku albo też padają zdania sugerujące, że warto używać oryginalnych cieni do powiek, korzystać z ofert takiego a takiego biura podróży, kupować w sieci takich a takich sklepów, czytać książki takiego a takiego autora, zakładać lokatę albo brać kredyt w określonym banku.

W dużej mierze zapewne nie zdajemy sobie sprawy, że nie są to przypadkowe zbiegi okoliczności, ale celowe działania promocyjno – reklamowe. Skąd taki pomysł?

Jak już zostało wspomniane wcześniej, ludzie chętniej kupują produkty reklamowane przez znane postaci, gdyż panuje przekonanie, że skoro lubiana przez nas aktorka używa tegoż kremu, to na pewno on jest dobry. Postanowiono zatem dalej pójść tym tropem. Słusznie bowiem można wyinterpretować, że skoro na proces decyzyjny związany z zakupem danego produktu czy skorzystaniem z jakiejś usługi wpływ ma to, że element ten jest promowany przez osobę znaną, to potencjalni nabywcy, którzy są zarazem fanami seriali, będą próbowali utożsamić się także z życiem sowich ulubionych bohaterów. Tą drogą właśnie dojdą do wniosku, że jeśli pani X z serialu Y ma na półce w kuchni olej Z, to na pewno jest on doskonały i warty zakupu.

Taki sposób „reklamy przez serial” okazuje się niezwykle trafny i skuteczny.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Psychologia Reklamy, Reklama. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz