„Otoczka” kampanii reklamowej

Z czym kojarzy nam się kampania reklamowa? Billboardy, spoty reklamowe, serie plakatów, ulotki. Te elementy są najbardziej zauważalne i najpierw właśnie one rzucają się w oczy. To natomiast powoduje, że na hasło „kampania reklamowa” przywołujemy w pamięci albo bloki reklamowe, albo wizerunki z plakatów, a mało kto pomyśli, że tak duże przedsięwzięcie wymaga zdecydowanie większej „otoczki”.

Właściwie każda kampania, oprócz wymienionych wcześniej elementów standardowych, przygotowuje całą serię gadżetów i innych artykułów promocyjnych. Jeśli mamy do czynienia na przykład z kampanią społeczną poświęconą konieczności noszenia odblaskowych opasek lub kamizelek w celu „zasygnalizowania” swojej obecności na drodze, to oprócz serii reklam w radiu, telewizji czy prasie najprawdopodobniej będzie tak, że we wszelkiego typu placówkach edukacyjnych pojawią się osoby, które najpierw opowiedzą o istocie i celu przedsięwzięcia, a później wręczą słuchaczom promocyjne gadżety, bo przecież co z tego, że do czegoś namawiamy i coś promujemy, a nie podpowiemy odbiorcom, jak daną rzecz zdobyć, uzyskać? Stąd właśnie takie rozdawanie różnego typu gadżetów jest dobrze widziane i korzystne dla całej akcji.

Podobne taktyki stosuje się przy premierach kinowych albo wprowadzaniu na rynek kreskówek dla dzieci. Często takim „wydarzeniom”, oprócz standardowych reklam i plakatów, towarzyszą czasopisma tematyczne poświęcone danemu bohaterowi, nalepki, przybory szkolne z wizerunkiem ulubionej postaci, koszulki, czapki, T-shirty ze zdjęciem filmowego bohatera. Taka wszechobecność przyciąga uwagę odbiorców i zwiększa zainteresowanie danym materiałem promocyjnym, a o to przecież chodzi reklamodawcom.

Charakterystycznym elementem towarzyszącym „wypuszczanym” na rynek nowością są szeregi promocji i rabatów dla pierwszych klientów, możliwość udziału w konkursach z atrakcyjnymi nagrodami, gratisy, upusty cenowe. To oczywiście ludzi „pociąga” i powoduje jeszcze większe zainteresowanie produktem.

Istotna jest to, że teraz nie wystarczy już „tylko” sama reklama – odbiorcy są na tyle wybredni, że trzeba próbować przyciągać ich na inne sposoby, a im ten sposób bardziej oryginalny i ciekawy, tym większe grono potencjalnych nabywców zauważy go.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Programy i kampanie, Reklama. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz