Nieustająca promocja

Chyba nie znajdzie się dziś sklepu, który w asortymencie nie miałby produktów w promocji. Nie ma różnicy, czy to maleńki sklepik osiedlowy, czy ogromny kompleks handlowy – promocje są dostępne właściwie zawsze i wszędzie. Można już nawet powiedzieć, że mamy do czynienia z nieustającą promocją.

Promocje mogą mieć przeróżny charakter – mogą oferować coś taniej, albo czegoś więcej – a wszystko po to, aby zachęcić konsumentów do kupna danego produktu. Najczęściej takiego, którego ci wcale nie planowali kupić – i wtedy właśnie promocja odnosi największy sukces.

Mechanizmy, które kierują promocjami są różne, a każdy z nich zmierza do uczynienia danego towaru jak najbardziej atrakcyjnym. Producent, który chce zwiększyć sprzedaż swojego towaru, może zrobić to na kilka sposobów.

Przede wszystkim, praca producentów nie ogranicza się już do promocji produktów tylko w określonym czasie. Oczywiście niektóre produkty, jak choćby znicze, czekoladowe figurki świętego Mikołaja czy stroje kąpielowe mają najlepszy dla siebie czas – od około miesiąca przed okresem, w którym są używane, aż do czasu po nim – wtedy mówimy o wyprzedażach. Jednak na większość artykułów, szczególnie tych codziennego użytku – jak żywność, napoje czy środki czystości – trwa właściwie nieustająca promocja.

Choć z promocjami mamy do czynienia bezustannie, producenci bardzo lubią posługiwać się określeniami typu „tylko teraz” albo „pozostał już tylko tydzień promocji”. Klient, by nie stracić takiej okazji i nie spóźnić się, czasem kupuje produkt zanim zastanowi się, czy właściwie jest mu on porzebny.

W ramach takiej promocji można na przykład obniżyć cenę produktu, sprzedać wiekszą jego ilość niż ta regularna, dodać jakiś gratis albo skusić konkursem czy kumulacją punkótw. Na konsumentów bardzo działają hasła typu „2 plus 1 gratis”, „4 w cenie 3”, „50 procent gratis” czy „o połowę taniej”.

Warto jednak czasem zatrzymać się na chwilę i zastanowić – jeśli wszystko w koło jest promocją to czy jest ona nadal czymś atrakcyjnym?

Ten wpis został opublikowany w kategorii Programy i kampanie. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz