Marka produktu

Marka produktu to element niezwykle ważny i istotny tak dla promocji produktu, jak i dla jego „rynkowego życia”. Na markę składają się następujące czynniki: produkt, cena, dostępność, relacja ceny do wartości i zaufanie konsumentów. Wszystkie one mają jednakowy wpływ na wykreowanie marki i jej utrzymanie.

Nie trzeba chyba tłumaczyć, że kojarzony z daną marką produkt powinien być gwarantem dobrej jakości, idealnego smaku, właściwej ceny. Podkreślić należy, że ta cena powinna być relatywna do wartości produktu. Sprzedawany przez nas wyrób markowy nie może być zbyt drogi, gdyż, owszem, klienci są w stanie zapłacić wyższą kwotę, byleby tylko móc zakupić kawę o sprawdzonym smaku, czy czekoladę , którą zawsze zjada się z jednakową przyjemnością, ale zbyt wygórowane kwoty nie znajdą zwolenników.

Nie można też promować i zachwalać produktu, którego nabycie graniczy z cudem, gdyż albo wytwarzany jest w serii limitowanej, albo może być sprzedawany tylko w niektórych sklepach, albo też popyt na niego jest tak duży, że nie można nadążyć za zaspokojeniem potrzeb klientów. Najlepszym wyjściem jest zatem zoptymalizowanie produkcji i „wypuszczanie” na rynek takich ilości danego wyrobu, by usatysfakcjonowały potencjalnych nabywców, którzy nie będą mieli problemu z wyszukaniem ulubionej marki.

Zachowanie powyższych elementów buduje zaufanie klientów. Jeśli zaś klient raz nam zaufa i nie zawiedzie się, gdyż nasze produkty zawsze będą tak samo dobrej jakości, w tak samo korzystnej cenie i tak samo dostępne, to potencjalny nabywca na pewno tak łatwo nie porzuci satysfakcjonującej go marki.

Nie trzeba też chyba tłumaczyć, że znak firmowy świadczy nie tylko o unikatowości, ale też o niepowtarzalności i najwyższej jakości produktu. Najprawdopodobniej zawsze będzie on kojarzony z danym wytworem i dzięki temu ugruntuje się wśród potencjalnych nabywców.

Dbanie o każdy z elementów tworzących markę jest zatem podstawą jej dobrego wypromowania i zaistnienia na rynku. Co ważniejsze, ten wysoki standard trzeba później utrzymywać cały czas, by nie zawieśc klientów, których zaufanie trudno uzyskać powtórnie.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Reklama. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz