Kampania wyborcza pod publikę

Wybory samorządowe zbliżają się wielkimi krokami, więc i kampania wyborcza toczy się pełną parą. Wśrod kandydatów pojawiają się znane twarze (niekoniecznie znane z polityki), jak i zupełne świeżaki. Dla jednych celem jest zostać radnym, dla innych – wybory są po prostu okazją do wypromowania własnej osoby. W obecnej kampanii znaleźć można dzięki temu istne perełki.

Zazwyczaj plakaty i spoty wyborcze są poważne, stonowane, estetyczne i merytoryczne. Zazwyczaj, ale jednak nie zawsze. W każdej kampanii znajdą się jakieś ewenementy, jakieś perełki, dodające całej akcji rumieńców. Niektórzy bowiem czują głęboką potrzebę, aby wyróżnić się na tle innych kandydatów – z lepszym lub gorszym skutniem, ale z pewnością przyciągają uwagę.

Praca speca od kampanii wyborczej z pewnością nie należy do najłatwiejszych, daje jednak ogromne pole do popisu. Jeśli kandydaci nie mogą, nie potrafią wyróżnić się żadnym programem wyborczym, pozostaje im stawiać na barwną osobowość, intrygujący plakat czy chwytliwy slogan. Slogan będzie chwytliwy, kiedy będzie odwoływał się świadomści zbiorowej, a najlepiej, do aktulanej sytuacji. I tak oto jeden z kandydatów w Płocku przekonuje wyborców że choć nie jest „tap madl”, to da radę. Skojarzenie z popularnym telewizyjnym programem rozrywkowym przychodzi od razu i jest rzeczywiście trafione. Czy jednak pomoże odnieść sukces w polityce? To się okaże.

Kreatywnością wykazała się także warszawska kandydatka do sejmiku województwa, która swój spot reklamowy… wyśpiewała. Swoich potencjalnyh wyborców zachęca: „jasna jest sprawa jak buzia anioła. Hej Marta, hej Marta – niech każdy zawoła”. W wyborach samorządowych w Warszawie bierze udział także piosenkarka, reklamująca sie na swych plakatach jako „piękna niezależna i kompetentna”, pozując przy tym skąpo odziana na plaży.

Czy tego typu zabiegi przyniosą efekty – okaże się już nedługo. Pewne jest natomiast, że obojętnie jaki przyjmiemy stosunek do takich dziwacznych kampanii, jeden ze swoich celów realizują wzorowo – zwracają uwagę – nie tylko wyborców, ale i mediów.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Programy i kampanie, Wydarzenia. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz