Jak zjednać sobie pracowników?

Jednym z priorytetów każdego pracodawcy jest dobry kontakt z zatrudnianymi osobami. Pozostawanie w pozytywnych stosunkach z pracownikami nie tylko buduje wzajemne zaufanie i właściwą atmosferę w miejscu pracy, ale też wpływa na efektywność wykonywanych zadań i lojalność podwładnych.

Wbrew pozorom, nie warto stosować taktyki szefa – „równego gościa”, który na wszystko przymyka oko, nie respektuje terminowości wykonywania obowiązków, na prawo i lewo szafuje awansami i podwyżkami. To wcale nie motywuje pracowników, ani w żaden sposób ich nie dowartościowuje. Z początku mogą pozytywnie przyjmować tego rodzaju praktyki, ale z czasem zorientują się, że wcale nie są nagradzani za swój wkład w pracę, ale otrzymują awans czy podwyżkę, bo kierownik chce być lubiany.

Nie warto też próbować od drugiej strony: szef-tyran, który potrafi tylko krzyczeć, wymagać i wprowadzać nerwową atmosferę.

Poszukiwanie wśród pracowników „wtyczki”, informującej o tym, co dzieje się wewnątrz pracowniczego środowiska, też nie wychodzi na dobre ani zatrudniającemu, ani zatrudnionemu.

Trzeba zatem znaleźć „złoty środek” i wyprofilować swoje relacje z pracownikami tak, by zyskać ich przychylność, ale nie stracić szacunku. Warto zatem informować o wszelkich zmianach dokonywanych w przedsiębiorstwie. Dobrze jest też czasem rozluźnić atmosferę w pracy, porozmawiać na tematy kompletnie nie związane z firmą. Nie można jednak pozwolić sobie na utratę szacunku i autorytetu. To, że będziemy zwracać uwagę na terminowość i jakość wykonywanej pracy nie świadczy wcale o naszych skłonnościach do „czepiania się”, ale raczej o tym, że zależy nam na wyrobieniu dobrej opinii przedsiębiorstwa i uzyskaniu satysfakcjonującej pozycji rynkowej.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Praca, Pracodawca. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz