Czym właściwie jest aukcja internetowa?

Internet poza niezliczonymi możliwościami komunikacji dał swoim użytkownikom także mnóstwo innych funkcji przydatnych w codziennym życiu. Należy do nich m.in. możliwość sprzedawania i kupowania za jego pomocą wszystkiego, co tylko możemy sobie wyobrazić.

Po za przeniesieniem do sieci różnego typu sklepów internetowych z czasem pojawiła się w niej możliwość stworzenia swojego małego stoiska, z oferowanymi przez siebie produktami.   Sprzedaż i kupno, za pomocą medium jakim jest internet najczęściej przyjmuję formę różnych typów aukcji.

Aukcja klasyczna to taka w której potencjalny nabywca licytuję cenę przedmiotu, który ma zamiar zakupić. Cała sztuka polega na tym, aby kupić  go po jak najniższej cennie, a dodatkowo sprawić, żeby oferta zaproponowana przez na była wyższa od innych, gdyż tylko w takim wypadku staniemy się jego właścicielem.

Tego typu transakcje wiążą się z ciągłym ryzykiem, że w ostatniej sekundzie ktoś przebije naszą ofertę. Z drugiej strony ryzyko podejmuje też w tym wypadku sprzedający, gdyż cena wylicytowana  może być niższa niż wartość realna przedmiotu.

Właśnie w celu zabezpieczenia się przed tego typu problemami powstał pomysł tworzenia aukcji internetowych typu ‘’kup teraz’’.  Potencjalni kupujący mają na niej szansę obejrzeć dokładnie produkt na zdjęciach i po przeczytaniu informacji na jego temat, kupić go po z góry ustalonej cennie.

Dodatkowym zabezpieczeniem jest możliwość komentowania profilu sprzedającego, gdzie można wyrazić opinie na temat transakcji, które zawarliśmy. Tego typu funkcja pomaga zbudować wiarygodność sprzedającego na rynku internetowym. Osobom, którym zależy na zbudowanie pozytywnego wizerunku na tym gruncie będą wszelkich starań, aby każdy kontrahent był zadowolony, gdyż pozytywne opinie są najlepszą reklamą dla ich działalności.

Pomimo całego ryzyka, jaki niewątpliwe wiąże się z aukcjami internetowymi mają one również mnóstwo pozytywów. Kupowanie przez internet to oczywiście oszczędność mnóstwa czasu, którego w innym wypadku zapewne spędzilibyśmy w sklepie. Rynek wirtualny daje nam również znacznie większą możliwość wyboru, niż tradycyjne miejsca  w których dokonujemy zakupów.

Ten wpis został opublikowany w kategorii E-commerce, Internet. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz