Zostac PR-owcem

Praca PR-owca staje się coraz popularniejsza. Kojarzy się bowiem z dobrymi zarobkami, możliwością poznawania ludzi i nawiązywania kontaktów, a także pracy na samej górze w hierarchii przedsiębiorstwa. Wielu absolwentów szkół wyższych zatem chce związać przyszłość zawodową z tą właśnie dziedziną.

PR to przede wszystkim przekazywanie informacji, nawiązywanie kontaktów, budowanie wizerunku firmy. Dobry PR-owiec jednak musi umieć nie tylko rzetelnie wypromować dane przedsiębiorstwo, ale też samego siebie. Pozytywne zbudowanie własnego wizerunku korzystnie naświetli PR-owca w oczach potencjalnego pracodawcy. Wzbudzi bowiem jego zaufanie i pokarze, czy dany kandydat rzeczywiście sprawdzi się na tym stanowisku.

To kreowanie własnego wizerunku zaczyna się już na poziomie CV i listu motywacyjnego. Kandydat na PR-owca nie może pozwolić, by w jego aplikacji znalazły się jakiekolwiek błędy ortograficzne, stylistyczne, interpunkcyjne, bo skoro danej osobie trudno napisać kilka poprawnych zdań o sobie, to jak będą wyglądały jego kontakty z mediami?

Potencjalny kandydat do pracy w dziedzinie PR-u musi orientować się w danej branży czy dziedzinie, z jaką będzie związany. Nieobce też powinny mu być zagadnienia związane z mediami i sposobami nawiązywania z nimi kontaktów. Trzeba też posiąść ogólną wiedzę na temat firmy, z którą chce się współpracować. Nie można bowiem informować o czymś, czego się nie zna lub nie rozumie.

Ważne jest też wrażenie wywołane podczas rozmowy kwalifikacyjnej. Wymaga się oczywiście odpowiedniego, klasycznego ubioru. Pracodawca zapewne zwróci też uwagę na takie cechy jak wymowa lub język ciała. Trzeba zatem zapoznać się z mową gestów, by uniknąć takich, które postawią nas w niekorzystnym świetle. Podczas rozmowy kwalifikacyjnej istotny jest sposób wypowiedzi i artykulacja dźwięków. Wszelkie nerwowe ruchy dłoni czy niewyraźne mówienie pokazujące zdenerwowanie, dyskwalifikują potencjalnego PR-owca. Wbrew pozorom bowiem praca w PR nierzadko odbywa się w warunkach stresu, z którym trzeba umieć sobie radzić.

Już samo przygotowanie do zawodu PR-owca wymaga wiele pracy, ale przecież niczego nie da się osiągnąć bez odrobiny trudu.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Biznes, Firmy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz