Zareklamowac siebie

Reklamy produktów, marek, nowości, promocji. Wszystko to otacza nas zewsząd, zachęcając do zakupów. Pokazuje nam nowe możliwości, prezentuje nowe opcje wyboru. Czasem jednak zdarza się też tak,że musimy zareklamować samych siebie. Najczęściej z taką sytuacją mamy do czynienia na rozmowach kwalifikacyjnych. Jak to zrobić, by dobrze wypaść i zostać pozytywnie odebranym przez potencjalnego pracodawcę?

Może to banalne, ale najważniejsze, by przede wszystkim mówić prawdę. Powszechnie uważa się niby, że lekkie podkolorowanie osiągnięć czy umiejętności nikomu nie zaszkodziło, a czasem wpłynęło na podbudowanie wizerunku. Pewnie jakaś w tym racja, ale pamiętajmy, że te osiągnięcia i umiejętności można bez problemu sprawdzić. Dobrze brzmi, że na przykład znamy perfekcyjnie angielski, ale co, gdy nagle w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej potencjalny pracodawca przejdzie właśnie na ten język, a my nie będziemy potrafili odpowiedzieć? Ładnie też wygląda, kiedy opowiadamy, że potrafimy perfekcyjnie pracować na określonym programie komputerowym, a później okazuje się, że nie potrafimy w tym wspomnianym programie wykonać najprostszych czynności. Ważna jest zatem konkretność, trzymanie się faktów i mówienie o tym, co jest zgodne z rzeczywistością.

Warto też pochwalić się swoimi osiągnięciami. Skończyliśmy studia z najlepszą lokatą? Osiągnęliśmy sukces w jakimś konkursie, którego tematyka wiąże się z naszą przyszłą pracą? Ukończyliśmy przydatne kursy? Podnosiliśmy kwalifikacje? Skończyliśmy więcej niż jeden kierunek studiów? Trzeba o tym wszystkim opowiedzieć, bo przecież takie pozornie drobne rzeczy świadczą o naszej wiedzy, a także przygotowaniu do zawodu i „obycia” w danych zagadnieniach.

Nie zaszkodzi też wspomnieć o swoich cechach charakteru. Pracodawca na pewno chętnie dowie się, że osoba pretendująca na dane stanowisko jest kreatywna, potrafi działać w stresie, umie dobrze organizować czas, nie ma problemu z nawiązywaniem kontaktów, potrafi znaleźć kompromisowe rozwiązania z trudnych sytuacji. Warto poprzeć to konkretnymi przygodami. Zawsze można przecież przytoczyć krótką, rzeczową historyjkę z życia, która poświadczy, że jesteśmy ludźmi zorganizowanymi,odpornymi na stres czy potrafiącymi działać kreatywnie i twórczo.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Reklama. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz