Samorządowcy na start

Już za miesiąc, 21 listopada, ruszymy do urn, by zagłosować i wybrać przedstawicieli do lokalnych władz. Czas na wszelkie czynności prawno – formalne związane z rejestracją komitetów wyborczych i samych kandydatów już minął, ale nadal pozostaje kilka tygodni na prowadzenie kampanii wyborczej. Wyborcy muszą przecież wiedzieć, na kogo oddają swój głos.

Nie trzeba wyjaśniać, że ludziom mającym wybierać swoich przedstawicieli lokalnej polityki zależy tak na poznaniu programu politycznego danego kandydata, jak i na tym, by dowiedzieć się też czegoś o samym kandydującym. Stąd też osoba startująca w wyborach powinna zapoznać społeczeństwo z podstawowymi informacjami na swój temat. Ważnym, a nawet jednym z podstawowych elementów kampanii, jest wskazanie funkcji, którą kandydujący chce pełnić. Trudno bowiem, żeby wyborcy oddawali swoje głosy na kogoś, nie wiedząc, czy wybierają w ten sposób członka rady czy może burmistrza.

Kolejny istotny element kampanii to przedstawienie swojego programu politycznego. Wyborcy powinni zauważyć, że kandydat identyfikuje się z ich potrzebami, rozumie sytuacje społeczne, dąży do konkretnych, jasnych, możliwych do zrealizowania celów.

Istotne staje się też samo dotarcie do odbiorcy. Wszystkie swoje postulaty kandydat musi kierować stricte do konkretnej grupy wyborców. Nie może pozwolić sobie na generalizowanie, gdyż wtedy nie będzie tak naprawdę wiadomo, do kogo się zwraca, z kim chce dyskutować.

Startujący w wyborach wybierają różne formy docierania do wyborców. Ulotki, billboardy, plakaty, które są już nie tylko rozdawane czy rozwieszane w różnych miejscach danej jednostki samorządowej, ale też teraz popularne jest umieszczanie ich na portalach społecznościowych czy blogach. Trzeba bowiem zaznaczyć, że obok standardowych form wykorzystywanych w kampanii wyborczej, kandydujący często sięgają po formy mniej powszechne i np. piszą blogi internetowe, w których opowiadają o sobie, programie politycznym, wizjach jego realizacji. Wielu korzysta także z lokalnych mediów, by tam udzielić wywiadu czy wziąć udział w debacie wyborczej albo po prostu pokazać się w spocie reklamowym..

Ten wpis został opublikowany w kategorii Wydarzenia. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz