Narzędzie reklamy w twoim domu

Nie każdy zdaje sobie sprawę z tego, że najskuteczniejsze narzędzie reklamy ma… w swoim domu. Nie trzeba długo się rozglądać – zazwyczaj bardzo dobrze widać je i słychać. Chodzi oczywiście o telewizor.

Reklama telewizyjna powstała w Stanach Zjednoczonych, kiedy kraj ten zaczął gwałtownie się ożywiać po kryzysie ekonomicznym lat 30 – tych. Pierwsze reklamy musiały więc podziałać przede wszystkim na psychikę i nastawienie niezbyt skorych do wydatków Amerykanów. Stany stawały się najbogatszym krajem na świecie, ale ich obywatele nadal nie mogli przekonać się do wzmożonego konsumpcjonizmu.

Świetnym narzędziem promocji tego stylu życia była właśnie telewizja. Na początku lat 40 – tych pojawiły się pierwsze telewizyjne spoty reklamowe, od lat 50 – tych ta forma reklamy była stosowana już na masową skalę. Telewizja nie pełniła już funkcji wyłącznie rozrywkowej, ale także – reklamową. Atrakcyjnie przygotowane spoty docierały do milionów ludzi, którzy w końcu dali się przekonać, że zasługują lepszy samochód czy ekskluzywne ubrania.

Tak oto reklama wdarła się w ludzkie życie przebojem – właśnie za pośrednictwem telewizorów, obecnych w niemal każdym domu. I towarzyszy nam w nich do dziś – czasem oglądana mimochodem, a czasem podawana w tak atrakcyjnej formie, że aż miło się patrzy.

Twórcy spotów reklamowych starają się jak najbardziej je uatrakcyjniać – i nic dziwnego – ta forma ma zdecydowanie najsilniejsze oddziaływanie na odbiorców – poprzez ruchomy obraz i dźwięk. Reklama telewizyjna może pochwalić się także innymi cechami, których nie posiadają jej radiowe czy prasowe kokurentki, a które mają duże znaczenie.

Bardzo istotna jest choćby jej kolorystyka, dobór odpowiednich słów, intonacja głosu lektora, a przede wszytkim – innowacyjna, ciekawa koncepcja, sprawiająca, że dana reklamówka zapada w pamięć. Wiele osób cytuje dziś reklamy, albo powtarza pochodzące z nich charakterystyczne gesty – tak głęboko wdzierają sie w świadomość i nasze codzienne życie. Reklama mocno wpływa na nasze życie, a jej najlepszym i pełnowymiarowym nośnikiem nie jest nic innego, jak właśnie telewizja.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Reklama. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz