Dobry PR

W myśl definicji słownikowych i encyklopedycznych public relations to kształtowanie stosunków firmy czy innego podmiotu publicznego z otoczeniem. W społeczeństwie panuje jednak przekonanie, że PR jest zakłamywaniem i podkolorowywaniem rzeczywistości danego przedsiębiorstwa, a PR-owcy to ludzie wyszkoleni do chwalenia firmy, która ich zatrudnia. Wystarczy jednak trochę bliżej poznać zasady dobrego PR-u, by przekonać się o bezzasadności przytoczonego sposobu myślenia.

Public relations to przede wszystkim informowanie. Dobry PR-owiec powinien pracować jak najbliżej prezesa,               by z „pierwszej ręki” uzyskiwać informacje na temat firmy. To właśnie osoba odpowiedzialna za PR musi te wiadomości zbierać, selekcjonować i oceniać, czym trzeba podzielić się z pracownikami i społeczeństwem, a co jest mniej istotne. Ważne, by podawana informacja była rzetelna. Wbrew powszechnym opiniom bowiem, PR nie może opierać się tylko na kolorowaniu i przechwalaniu rzeczywistości, gdyż to prędzej czy później wyjdzie na jaw, a w tym momencie dane przedsiębiorstwo straci o wiele więcej niż wtedy, gdy zatrudnieni w nim PR-owcy będą podawać informacje prawdziwe i faktyczne.

Osoba zajmująca się PR-em musi umieć „robić użytek” z tego, co dzieje się w firmie. Nie od dziś wiadomo, że dla mediów „dobra wiadomość to zła wiadomość”, stąd też lokalnego dziennikarza bardziej zainteresuje niepowodzenie danej firmy niż odniesiony przez nią sukces. W takiej sytuacji PR-owiec musi stanąć na wysokości zadania i nie tylko przyznać, że, owszem, przedsiębiorstwo poniosło porażkę, ale z tej porażki mogą wypłynąć pozytywy, które trzeba umieć wskazać.

Praca PR-owca nie sprowadza się tylko do kreowania wizerunku firmy. Trzeba też bowiem nawiązywać kontakty z otoczeniem i szukać takich rozwiązań w relacjach z konkurencją, lokalnymi społecznościami czy firmami ubezpieczeniowymi, by zapewnić sobie tak dobre miejsce na rynku, jak i właściwe stosunki z tymi podmiotami, które mogą w istotny sposób wpływać na prosperowanie przedsiębiorstwa.

Jeżeli uda się osiągnąć taki konsensus, to będzie to niewątpliwą korzyścią dla samej firmy i jej pracowników, a także sporym sukcesem osoby odpowiedzialnej za public relations.

Ten wpis został opublikowany w kategorii Biznes, Firmy. Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

Dodaj komentarz